Workwork

Ska att starta ett litet musikprojekt, tänkte lite av det här.

Börja med att lyssna lite från den här låten medan ni läser vidare, så ni förstår vad jag pratar om.


Fick inspiration till detta idag när jag sjöng lite julsånger i en kör. Tänkte att en del av sångtexterna skulle passa finfint som epic power metal texter! Ta "Oh Helga Natt" tex:

O helga natt, o helga stund för världen
då Gudamänskan till jorden steg ned!
För att försona världens brott och synder
för oss han dödens smärta led.
Och hoppets stråle går igenom världen
och ljuset skimrar över land och hav.

Platsar perfekt, power metal på svenska är nästintill outforskat! Bara lite mindre drakar och riddare, men sånt får man ta. Bara för mig att sätta igång att lära mig ta lite högre toner eller bli grymt på nåt instrument så att jag kan vara med i min mångmiljonsatsning. Auditions kommer fram mot våren, och första skivan kan bli lagom till nästa jul, detta ska bli en ny erfarenhet!

Kommentarer
Postat av: Eka!

DO IT!

2008-12-07 @ 02:07:21
URL: http://ekaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag orkar inte skriva det här igen.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0