Festivalernas festival

Hoppas ingen missar årets tv-event som pågår just nu. Tänkte dela lite tankar om tävlingen hittills. Det är mycket bättre bidrag i år än förra året, men som vanligt finns det en hel del skit. Bland finalbidragen är det tajt, jag tycker flera stycken är riktigt bra.

H.E.A.T - 1000 Miles
En besvikelse för mig, jag såg dem live för ett par veckor sedan. De flesta av deras låtar är bättre än det här bidraget, men efter att ha lyssnat några gånger så låter tusen mil bara bättre och bättre.

Alcazar - Stay the Night
Årets bästa pop/disco-låt. Den satte sig direkt och övertygade mig, deras bästa bidrag hittills. Kanske det är dags för dem att vinna i år? Deras chanser är nog ganska stora i Europa.

Emilia - You're my World
Big big girl är tillbaka efter några år med ett annorlunda bidrag, jag och många andra gillart. Svängigt och fint, men jag tror inte att hon skulle göra någon vidare succé i Europa.

Det finns en hel del bra låtar som ska tävla i andra chansen också.

BWO - You're Not Alone
Den här låten tyckte jag var bäst igår, tyvärr var det väntat att de inte skulle gå vidare. Jag tror dom går till final i Norrköping!

Amy Diamond - It's My Life
Jag har inte kunnat sjunga Amys låt, den sätter sig inte. Inget bra tecken när man är med och tävlar i schlagerfestivalen. Måste ändå hoppas lite på Amy eftersom hon gjort så mycket bättre musik än den här låten.


Förövrigt tycker jag det nya systemet med dueller suger. Dåligt om två av de bra bidragen hamnar i en grupp och de sämre i en annan. Jag misstänker att de sätter bidraget med flest röster tillsammans med bidraget med minst röster. Iallafall om man kollar igår när E.M.D. kom tillsammans med Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox (Som förövrigt hade en ritkigt skön låt).

Inga videor eftersom SVT är flitiga att plocka bort alla från Youtube, sucks.


Kommentarer
Postat av: Julia

Duellerna bestäms precis som i sportvärlden, ettan möter fyran och tvåan möter trean. Det lärde jag mig av Christer Björkman igår. :)

2009-02-22 @ 14:48:18
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Johan

Årets bidrag bättre än förra årets? Gränsfall, förra årets minns man lite av iaf, årets kommer jag förtränga snabbt ;p

2009-02-22 @ 17:36:14
URL: http://ekaaa.blogg.se/
Postat av: Ella

Du glömde Månz Selmerlöv. Han är min favvis. Hihihi.

2009-02-23 @ 18:36:27
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/
Postat av: Malin Sofia

Intresserad att att hänga med på en stor bloggträff i Stockholm i sommar? Meddela mig i min blogg, all info finns under kategorin BLOGGTRÄFF. Du är välkommen om du vill. Om du hinner fylla 18 innan augusti alltså. :)

2009-02-26 @ 16:33:10
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Postat av: Deniesé

What, sätter sig inte Amys låt ? X) hahah ja måste säga att ja kan den redan ! :O



O ja fatta inte riktigt din kommentar (A)

2009-03-06 @ 14:27:34
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag orkar inte skriva det här igen.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0